Καλώς ήλθατε στον Δήμο Κορινθίων

Απόφαση Δημοτικής Επιτροπής με αριθμό 13/189/2025 περί αιτήματος καταστηματαρχών για κανονιστική απόφαση κατάληψης κοινοχρήστων χώρων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                                                                    

ΝΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Αριθμός Απόφασης: 189/2025

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

Από το Πρακτικό 13/2025 της συνεδρίασης της  Δημοτικής Επιτρoπής τoυ Δήμoυ Κoριvθίωv της 26-3-2025

ΘΕΜΑ 1ο ημερήσιας διάταξης: «Περί αιτήματος καταστηματαρχών για κανονιστική απόφαση κατάληψης κοινοχρήστων χώρων».

  • Η Δημοτική Επιτρoπή τoυ Δήμoυ Κoριvθίωv, πoυ απoτελείται από τoυς κ.κ.: 1)Νικόλαο Σταυρέλη, Δήμαρχο Κoριvθίωv, ως Πρόεδρo, 2)Δημήτριο Τζαναβάρα, Δημοτικό Σύμβουλο, 3)Ευάγγελο Γεωργακόπουλο, Δημοτικό Σύμβουλο, 4)Αναστάσιο Μποζίκη, Δημοτικό Σύμβουλο, 5)Σταύρο Δανιήλ, Δημοτικό Σύμβουλο, 6)Δημήτριο Μανωλάκη, Δημοτικό Σύμβουλο, 7)Βασίλειο Νανόπουλο, Δημοτικό Σύμβουλο, 8)Αθανάσιο Τσατσούλη, Δημοτικό Σύμβουλο, και 9)Γεώργιο Πούρο, Δημοτικό Σύμβoυλo, ως τακτικά μέλη, σύμφωνα με την υπ’ αριθμό 1/2/2024 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Κορινθίων περί εκλογής τακτικών και αναπληρωματικών μελών της Δημοτικής Επιτροπής για τη θητεία από 2-1-2024 έως τις 30-6-2026, η οποία βρέθηκε νόμιμη με την υπ’ αριθ. πρωτ. 1521/5-1-2024 απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, και λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις του άρθρου 75 του Ν.3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει, συvεδρίασε σήμερα, την 26η Μαρτίου 2025,ημέρα της εβδoμάδας Τετάρτη και ώρα 9:00, σε τακτική συvεδρίαση και ύστερα από τηv υπ’ αριθ. πρωτ. 9341/21-3-2025 πρόσκληση του Πρoέδρoυ της, πoυ κoιvoπoιήθηκε vόμιμα και εμπρόθεσμα σε κάθε έvα από τα μέλη της (τακτικά και αναπληρωματικά), για vα συζητήσει και vα πάρει απoφάσεις για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.
  •             Στην συvεδρίαση αυτή, σε σύνολο εννέα (9) μελών ήταv παρόvτα εννέα (9) μέλη κι έτσι υπήρχε vόμιμη απαρτία.
  • Π α ρ ό ν τ ε ς
  •        1)Νικόλαος Σταυρέλης, Πρόεδρoς, 2)Δημήτριος Τζαναβάρας, 3)Ευάγγελος Γεωργακόπουλος, 4)Κωνσταντίνος Αγγέλου (αναπληρώνει το τακτικό μέλος Αναστάσιο Μποζίκη), 5)Σταύρος Δανιήλ, 6)Δημήτριος Μανωλάκης, 7)Βασίλειος Νανόπουλος, 8)Δημήτριος Πρωτοπαππάς (αναπληρώνει το τακτικό μέλος Αθανάσιο Τσατσούλη), 9)Γεώργιος Πούρος.
  • Α π ό ν τ ε ς
  •        Ουδείς.
  • Στην συνεδρίαση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 75 του Ν. 3852/2010, όπως ισχύει, προσκλήθηκαν με την ίδια πρόσκληση και οι Πρόεδροι των Κοινοτήτων του Δήμου Κορινθίων.
  • Ουδείς εκ των Προέδρων των Κοινοτήτων του Δήμου Κορινθίων προσήλθε στη συνεδρίαση.
  •             Ο  Πρόεδρος, αφού διαπίστωσε απαρτία, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης. 

  Ο Πρόεδρος, εισηγούμενος το 1ο θέμα της ημερήσιας διάταξης, αναφέρει: Έχουμε πάρει την απόφαση εδώ, ομόφωνη, Δημοτικού Συμβουλίου, δύο αποφάσεις.  Πίεσαν πολύ οι καταστηματάρχες, έχουνε φέρει, τους είπα δεν αλλάζουνε μέτρα, ξεχάστε τα όλα αυτά.  Το αίτημα των καταστηματαρχών… είναι όλα 13, τα έχω εδώ, 13 τεχνικής φύσεως θέματα, φυσικά και δεν γίνονται δεκτά, τα έχουμε και το βράδυ στο συμβούλιο, είναι όμως μερικά, τα οποία προτείνω να τα κάνουμε δεκτά.  Εγώ, αν θέλετε, να σας τα πω τώρα εδώ, είναι καθαρά τεχνικής, συνεδρίασε και η επιτροπή εδώ, που είναι από υπαλλήλους και αιρετούς, και σας τα λέω όλα, ποια είναι, θα σας λέω και παράγραφο: …Θα υπάρχει δυνατότητα, λέγαμε εμείς στην κανονιστική, θα υπάρχει δυνατότητα στα πεζοδρόμια να παραχωρηθεί η χρήση κοινόχρηστου χώρου για τραπεζοκαθίσματα είτε στην πρόσοψη του καταστήματος είτε στην εξωτερική πλευρά του πεζοδρομίου και σε απόσταση 0,50.  Αυτοί τι λένε, θέλουνε και το ένα και το άλλο.  Λέμε όχι, δεν γίνεται, ή στη μία πλευρά ή στην άλλη, ή προς το πεζοδρόμιο ή προς το, κι εφόσον γίνεται.

Ακολουθεί διαλογική συζήτηση των μελών και Προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής ως εξής:

Πούρος:

Δήμαρχε να σας πω το εξής: Προφανώς δεν έχουν κάνει σωστή ερμηνεία της ελληνικής, το «είτε, είτε» μπορεί να είναι και στα 2, το λέει και ο Μπαμπινιώτης.  Το «ή, ή» είναι ή το ένα ή το άλλο, το «είτε» μπορεί να είναι, μπορεί στο ένα, μπορεί στο άλλο, μπορεί και στα δύο.  Άρα είναι καλυμένοι ήδη, απορώ γιατί το κατάλαβαν.  Αν είναι και στα δύο τότε να βάλουμε το «ή», να το αλλάξουμε από μόνοι μας, ή το ένα ή το άλλο.  Το «είτε», είτε το ένα είτε το άλλο, σημαίνει και στα 2 μπορεί, δυνητικό.  Είναι ξεκάθαρο αυτό, το έχω ψάξει.

Πρόεδρος:

Όχι και στα δύο, δε δίνουμε και στα δύο. Ε, τότε, να το διευκρινίσουμε, συμφωνείτε;  Στη μία πλευρά ή στην άλλη.

Μανωλάκης:

Θα πρέπει να είναι μόνιμα ή το ένα ή το άλλο ή και τα δύο, διότι, αν έχουμε τρία μαγαζιά σε σειρά κι ένας επιλέγει αριστερά κι ο άλλος επιλέγει δεξιά στο πεζοδρόμιο, τότε το πεζοδρόμιο θα έχει ένα «ζικ-ζακ».  Για τη διευκόλυνση των πεζών, δεν μπορεί να είναι.  Ή θα είναι αριστερά ή θα είναι δεξιά ή, αν χωράει ο χώρος, το πεζοδρόμιο, να υπάρχει και στα δύο, αλλά αυτό θα πρέπει να το αποφασίσουμε, όχι ή το ένα ή το άλλο.  Ή αριστερά ή δεξιά.

Πρόεδρος:

Και στα δύο δε γίνεται.  Αυτό σωστά το λες, δε μπορεί να κάνουμε «ζικ-ζακ», θα το κανονίζει η υπηρεσία. ….Ή στην πρόσοψη θα πάμε όλοι, ή στο πεζοδρόμιο θα πάμε όλοι.  Ο Δήμος θα το καθορίζει.  Γι΄ αυτό λέω να το διευκρινήσουμε.

Πούρος:

Έτσι κι αλλιώς η Τεχνική Υπηρεσία θα εγκρίνει το σχεδιάγραμμα, το τοπογραφικό, άρα τα 50 εκατοστά από την άκρη του κρασπέδου, που είχε βάλει πολύ σωστά, διότι πρέπει να παρκάρει ένα αυτοκίνητο και να ανοίγει την πόρτα, δε μπορεί να χτυπάει πάνω στην καρέκλα αυτού που πίνει καφέ.  Αφήνει, λοιπόν, τα 50 εκατοστά περιθώριο.  Τα πεζοδρόμια της πόλης μας, εκτός από την … Κολιάτσου, δε νομίζω να υπάρχει άλλο που να έχει αυτές τις προδιαγραφές, δηλαδή να έχει 50 εκατοστά απόσταση, να αφήνει 1,20 για τους διερχόμενους και να καλύπτει και αυτός μετά με τα τραπέζια του.  Δεν υπάρχουνε πλάτη τέτοια στην πόλη, εκτός απ΄ την Κολιάτσου.

Πρόεδρος:

Κι εγώ πιστεύω, αλλά δεν ξέρω, αν κάπου είναι και δεν το έχουμε στο νου.  Πάντως θα το πούμε «ή», το λέμε; «ή» αλλά θα είναι στη μία πλευρά.  Αυτά θα τα πούμε και το βράδυ στο Συμβούλιο, εννοείται. …Λοιπόν το «ή», λέμε «ή» διαζευκτικό και διευκρινίζουμε, μόνο στη μία πλευρά με έγκριση της υπηρεσίας.  Για να μην έχουμε αυτά τα «ζικ-ζακ». …Λένε στο άρθρο 6, παρ. 32: στον παραχωρούμενο κοινόχρηστο χώρο, δεν επιτρέπεται,- λέει η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου- η κάλυψη του δαπέδου του κοινόχρηστου χώρου με οποιοδήποτε πρόσθετο υλικό ή η αλλοίωση της υφιστάμενης δαπεδόστρωσης.  Αυτό είναι το δικό μας.  Έρχονται αυτοί και λένε: με οποιοδήποτε πρόσθετο υλικό που θα έχει μόνιμο χαρακτήρα.  Εγώ δεν έχω αντίρρηση να βάλουμε ένα δάπεδο ξύλινο ή πλαστικό, δέκα πόντοι όμως.  Μη μου κάνουν αυτά τα πράγματα, που έχουνε κάνει, έχουνε κάνει σκαλιά ολόκληρα.  Δηλαδή, κάθεσαι, να μην παγώνουν και τα πόδια σου, μ΄ αυτήν την έννοια.  Για δέκα εκατοστά δεν έχω αντίρρηση.  Λυόμενο, αφαιρείται.  Γιατί τώρα πήγε σ΄ ένα μαγαζί… πήγε η ΔΕΗ.  Τα ξήλωσε όλα, για να βρούνε μια βλάβη από κάτω.  Αν είναι λυόμενο μη σταθερό, μέχρι δέκα εκατοστά, με την έγκριση της υπηρεσίας, εγώ προσωπικά δεν έχω αντίρρηση.  Τι λέτε;

Πούρος:

Ας είναι, διότι το χειμώνα μπορεί τα πόδια αυτού που κάθεται να παγώνουν στο μάρμαρο.  Από ΄κει και πέρα, συμφωνώ μαζί σας, δε θα είναι με σκαλοπάτι.  Στην ανάπλαση που κάναμε στην πλατεία Παναγή Τσαλδάρη, και θέλω να το πω, … είχε φτιάξει η επιχείρηση ένα «ντεκ».  Βγήκε το «ντεκ» αυτό, για να αλλάξουν οι πλάκες και αυτό που είδαμε από κάτω ήταν τρομερό, κάθε είκοσι εκατοστά, μια παλάμη, είχε και μία βίδα.  Το είχε κάνει σουρωτήρι το μάρμαρο.  Βάλαμε τα νέα μάρμαρα, ξαναέβαλε το «ντεκ», πάλι σουρωτήρι.  Το να βάλεις ένα στρώμα πάνω, για το κρύο το χειμώνα και τα λοιπά, να γίνει αποδεκτό.  Ή να ΄χει μια κλήση, γιατί μερικά πεζοδρόμια στο Συνοικισμό γέρνουνε, θα το επιπεδοποιήσει λίγο, δε μπορεί να είναι και το τραπέζι στραβό αν είναι με 2-3% η κλίση του πεζοδρομίου.  Από κει και πέρα όμως δεν μπορείς να κάνεις κάθε 20 εκατοστά τρύπες, αυτά πρέπει να τα εγκρίνει η υπηρεσία.  Ήδη με την κανονιστική που βγάλαμε, ξαναβάλανε κάποιοι «ντεκ», ενώ ξέρανε ότι απαγορεύεται.  Ποιον ρωτήσανε;

Μανωλάκης:

Το θέμα με τα «ντεκ», τα πατώματα, εάν δεν είναι παζλ, δηλαδή εννοώ, το ακούμπησες, το ξήλωσες μέσα σε μία ώρα.  Όταν θα αντιμετωπίσουμε πάλι βλάβη, όπως έγινε τώρα, και θα γίνεται συνεχώς, η ΔΕΗ δεν μπορεί να καταστρέψει ούτε να αποκαταστήσει το πάτωμα, άρα η ευθύνη έρχεται και στον καταστηματάρχη και σε εμάς, που θα το έχουμε επιτρέψει να γίνεται.  Ή θα είναι κουμπωτό παζλ, το έβγαλε όπως βγάζει και το τραπέζι εκείνη την ώρα, ή αλλιώς εάν ανοίξει ο ασκός του Αιόλου με τα πατώματα, θα πάει παντού και σίγουρα θα παίξουνε και τα υψόμετρα, θα παίξουν τα πάντα.  Ή θα το αφήσουμε με παζλ ή καθόλου.

Νανόπουλος:

Μπορούμε να πούμε να μην είναι πακτωμένα.

Πρωτοπαππάς:

Συμφωνώ μ΄ αυτό που είπε και ο κύριος Μανωλάκης.  Εγώ είμαι εναντίον των πατωμάτων γενικώς.  Εμείς, εδώ πέρα, έχουμε ξεπεράσει τα όρια μας σ΄ αυτά που επιτρέπονται.  Το θέμα δεν είναι να είμαστε αρεστοί.  Το θέμα είναι ότι αύριο, αν γίνει μια καταγγελία από έναν πολίτη, θα βρεθούμε όλοι υπόλογοι.  Και ήδη είμαστε.  Για τους περίκλειστους, που γράφει παρακάτω ο κ. Π. κ.λπ., θα τα πούμε αυτά.  Δεν γίνεται.  Κάποια πράγματα εμπίπτουν στις διατάξεις περί κτιριοδομικού κανονισμού, περί κατάληψης κοινοχρήστων χώρων.  Δεν μπορούμε να βάλουμε το «ντεκ» στους κοινόχρηστους χώρους, κακά τα ψέματα.  Για πάρα πολλούς λόγους.  Και για τους λόγους που είπε ο κ. Πούρος και για λόγους κτιριοδομικού κανονισμού, δηλαδή αυτό θέλει σκαλοπάτι ή ράμπα ειδική, η ράμπα θέλει συγκεκριμένες κλίσεις άρα συγκεκριμένα βάθη.  Φανταστείτε λοιπόν να πάει ένας πολίτης και να πει εγώ θέλω να εφαρμόσω τον κανονισμό, εδώ πέρα δεν τηρείται.  Θα ανοίξουμε τον ασκό του Αιόλου και θα έχουμε μηνύσεις επί μηνύσεων.  Θεωρώ δηλαδή ότι έχουμε δώσει αρκετά.  Το να βελτιώσουμε δύο, τρία σημεία αν μπορούμε, να το κάνουμε, αλλά μην είμαστε και υπερβολικοί, δηλαδή να τα δώσουμε όλα, δε γίνεται.  Το «ντεκ» δε νομίζω ότι προσφέρει κάτι.  Τον κοινόχρηστο χώρο, εμείς νοικιάζουμε το πεζοδρόμιο.  Και μάλιστα, όπως είχατε πει κι εσείς, θέλουμε και το κάνουμε, αν δε θέλαμε, δεν το κάναμε κιόλας.  Άρα, υπ΄ αυτή την έννοια, πρέπει να βρούμε μία μέση λύση, αν θέλετε, για να ικανοποιήσουμε κι αυτούς τους ανθρώπους.  …. Εγώ σας επαναλαμβάνω, εάν κάποιος πολίτης κάνει μια καταγγελία και για τα γύρω-γύρω και για τα κλειστά, και τα κλειστά ακόμα απαγορεύεται, το ξέρετε αυτό, και τα τζάμια, που έχουμε δώσει απαγορεύεται κανονικά.  Ένας πολίτης αν προσφύγει αύριο το πρωί, τα ξηλώνει ο άλλος.  Οπότε, γι΄ αυτό σας εφιστώ την προσοχή, και το βράδυ θα επανέλθουμε.

Νανόπουλος:

Το ξύλινο δάπεδο νομίζω ότι εξυπηρετεί, για το χειμώνα κυρίως, για να μην κρυώνουν οι πελάτες, και αν είναι αποσπώμενο, δεν είναι μόνιμο, και είναι σε χαμηλό ύψος, δεν έχουμε καμία αντίρρηση.

Πρωτοπαππάς:

Συμπληρωματικά, λογικά δεν πρέπει να δημιουργήσουμε και μαγαζιά δύο ταχυτήτων.  Δηλαδή κάποιοι που μπορούν να το βάλουν και έχουν και το χώρο, είναι σε ανταγωνισμό με τους άλλους που δεν μπορούν να το βάλουν.  Αυτό πρέπει να το σκεφτούμε.

Πρόεδρος:

…Στα πεζοδρόμια εξασφαλίζεται ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών με πλάτος τουλάχιστον 1,5 μέτρων, του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου, ελεύθερη από κάθε είδους εμπόδια.  Οι καταστηματάρχες προτείνουν: του κρασπέδου (μη) συνυπολογιζόμενου.  Δηλαδή τώρα για 0,15 εκατοστά δεν έχει κανένα νόημα.

Πούρος:

Παγκόσμια, το κράσπεδο δεν συνυπολογίζεται στα πλάτη.  Παγκόσμια.  Το κράσπεδο δεν συνυπολογίζεται στο πλάτος ενός πεζοδρομίου.  Δε γίνεται να το δεχτούμε αυτό.

Πρόεδρος:

Γιατί;

Νανόπουλος:

Η υπηρεσία λέει 1,5 μέτρα να είναι ελεύθερο.  Το κράσπεδο δεν το αφήνει ελεύθερο.

Πρόεδρος:

Εγώ έχω πει να το κάνουμε δεκτό.  Τι λέτε;

Πούρος:

Κύριε Δήμαρχε δεν επιτρέπεται.  Το κράσπεδο δεν συνυπολογίζεται ποτέ στα πλάτη του πεζοδρομίου, ποτέ.

Πρόεδρος:

Εκ του νόμου; Άρα, όχι. …Άρα το απορρίπτουμε.  Μετά είναι για τα σκαμπώ.  Το 7.1.4.  Λέει η κανονιστική: όταν το πλάτος του παραχωρούμενου τμήματος, κυμαίνεται από 0,50 έως 1 μέτρο, τότε ο εξοπλισμός θα είναι κατάλληλος (σκαμπώ, τραπέζι) ώστε να μην παρεμποδίζεται η ομαλή κι ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών.  Οι καταστηματάρχες προτείνουν να διαγραφεί η φράση «σκαμπώ, τραπέζι».  Εμείς λέμε όχι, να μη διαγραφεί.  Όπως είπε κι η υπηρεσία γιατί, λέει, τα λέει ο νόμος.  Δεν μπορούμε να τους λέμε, θα βάλετε τραπέζι ή σκαμπώ ή το ένα ή το άλλο.  Όπως το έχει εδώ.  Απορρίπτεται.  Μετά πάμε στο άρθρο 8 παρ. 1, είναι η πέμπτη πρόταση, 8 παρ. 1: η αίτηση του ενδιαφερόμενου- εδώ προτείνουμε να την κάνουμε δεκτή- η αίτηση του ενδιαφερόμενου θα συνοδεύεται από: 1.τοπογραφική αποτύπωση υπογεγραμμένη από Μηχανικό, στο οποίο να απεικονίζεται η ακριβής θέση του καταστήματος- σωστά μέχρι εκεί, λέγαμε εμείς- οι είσοδοι και τα παράθυρα των  όμορων καταστημάτων ή κατοικιών, το πλάτος της πρόσοψής τους, κ.λπ., κ.λπ..  Και προτείνουν να αφαιρεθεί η φράση «οι είσοδοι και τα παράθυρα των όμορων καταστημάτων ή κατοικιών».  Τι νόημα έχει αυτό;  Εγώ προτείνω να το βγάλουμε.

Πούρος:

Τι νόημα έχει, να σας πω;  Δε μπορείς δίπλα σε μια μονοκατοικία, που έχει παραθυράκι σε κοινόχρηστο χώρο πολυκατοικίας σε στοά, ας πούμε, να πάει να βάλει ο άλλος ένα τραπέζι και να πίνει καφέ ή να πίνει ούζα.  Και να είναι ανοιχτό το παράθυρο, καλοκαίρι, και να ακούγονται.  Επίσης, σε μια είσοδο πολυκατοικίας δεν μπορείς να πας να βάλεις ένα τραπεζάκι και να μην υπάρχει ελεύθερη διέλευση πάνω-κάτω στα σκαλοπάτια.  Αυτό θέλει να πει εδώ η υπηρεσία, όταν το έφερε, όχι κάτι άλλο.

Πρόεδρος:

Εγώ εισηγούμαι να αφαιρεθεί, να διαγραφεί η φράση «οι είσοδοι και τα παράθυρα των όμορων καταστημάτων ή κατοικιών».  Συμφωνούμε;  Πάμε στην έκτη παρατήρηση.  Η έκτη παρατήρηση είναι άρθρο 8 παρ. 5, για τη βεβαίωση του Μηχανικού λέγαμε εδώ: η αίτηση του ενδιαφερόμενου συνοδεύεται από ένα, δύο, τρία, τέσσερα, βεβαίωση Μηχανικού για την επαρκή στήριξη των μη μόνιμων ανεμοφρακτών, ομπρελών επί του δαπέδου των κοινόχρηστων χώρων κ.λπ., κ.λπ..  Και λένε αυτοί: να μην είναι υποχρεωτικά βεβαίωση Μηχανικού, να είναι και εγκαταστάτη, κατασκευαστή.  Γιατί θα πρέπει να τον πάω στον Μηχανικό να πληρώσει ένα χιλιάρικο, δεν ξέρω πόσο είναι, μη λέω και αυθαίρετα νούμερα, άμα έχει του εγκαταστάτη μηχανικού βεβαίωση, κάνει για την υπηρεσία.  Λέω να το κάνουμε δεκτό.

Πρωτοππαπάς:

Στατική μελέτη, όντως, δεν κάνει ο εγκαταστάτης, αλλά το θέμα είναι το εξής: ότι υπάρχουν προδιαγραφές, που μπορεί ο εγκαταστάτης να τις τηρήσει.  Από την άλλη, κανένας Μηχανικός δεν θα δώσει, τη στιγμή που δε θεμελιώνει.  Δηλαδή η θεμελίωση είναι ελλιπής και προβληματική, το ξέρετε.  Αν τα πάρει ο αέρας, που θα τα πάρει ο αέρας.  Δε μπορείς να ρίξεις μπετόν, να πακτώσεις κάτω, να είσαι εκατό τοις εκατό ασφαλής, άρα σε μια ανεμοπίεση, ξέρω ΄γω, που μπορεί να γίνει, ειδικά στην Κολοκοτρώνη, μπορεί να τα παρασύρει.  Εκεί, δεν ξέρω, πραγματικά, να το σκεφτώ και καλύτερα, αλλά θεωρώ ότι εκεί υπάρχει ένα θέμα.  Γι΄ αυτό είναι προβληματικοί και οι ανεμοφράκτες.  Όταν το είπαμε ότι κατά παράβαση νομοθεσίας γίνεται.  Και θα σου πει ο Μηχανικός, εγώ θέλω να πακτωθεί.  Πώς θα πακτωθεί;  Στο πλακάκι με πέντε εκατοστά τσιμέντο;  Δεν πακτώνεται.  Άρα, εδώ πέρα έχουμε πρόβλημα γενικότερο.  Και εδώ πρέπει να προβληματιστούμε.  Δε νομίζω ότι μπορώ να σας δώσω απάντηση σαφή αυτή τη στιγμή, ναι ή όχι. … υπάρχει ένα θέμα εδώ, κι εδώ θα είμαστε μόνιμα εκτεθειμένοι, αυτή είναι η αλήθεια.

Πρόεδρος:

Αν δε φέρει βεβαίωση, εγώ λέω να το κάνουμε «βεβαίωση Μηχανικού ή εγκαταστάτη, κατασκευαστή».  Άμα δε φέρουν, δεν παίρνουν άδεια.

Πρωτοπαππάς:

…δε θα βρεθεί Μηχανικός να τη δώσει, σας το λέω.

Μανωλάκης:

… Και να σας πω και κάτι;  Μόνο του Μηχανικού είναι βάσει πάκτωσης, όπως είπε ο κ. Πρωτοπαππάς, διαφορετικά καμία άλλη βεβαίωση δεν καλύπτει στο ατύχημα, καμία.

Πρόεδρος:

Πάκτωση δε γίνεται, το έχουμε πάρει απόφαση, τελειώσαμε.  Ή Μηχανικού ή εγκαταστάτη… εγώ λέω να το κάνουμε δεκτό, «ή», όχι υποχρεωτικά εγκαταστάτη, «ή», άμα έχει Μηχανικό και του υπογράψει, εγώ δεν έχω καμιά αντίρρηση. … Το ζητάει η Τεχνική Υπηρεσία, λέει, εγώ δεν παίρνω ευθύνη να υπογράψω το τοπογραφικό, εάν δε μου δώσεις βεβαίωση, λέγαμε Μηχανικού, ή εγκαταστάτη, λέμε τώρα, ότι έχει στατική επάρκεια.

Πρωτοπαππάς:

Ας πούμε ότι είναι, ο Μηχανικός βεβαιώνει, καλύπτεσθε.  Εάν είναι ο εγκαταστάτης, δεν καλύπτεσθε νομικά ως Δήμαρχος.  Και θα σας κάνουν αγωγή.  Αυτό, τι απαντάμε;  Θα μας κάνουν σε όλους δηλαδή αγωγή, που το ψηφίσαμε.  Τι κάνουμε εκεί;

Μανωλάκης:

Καλύτερα να το αφήσουμε έτσι.

Πρόεδρος:

Αφού το ζητάνε οι ίδιοι παιδιά.  Η υπηρεσία δεν έχει αντίρρηση πάντως.

Μανωλάκης:

Για μένα, καλύτερα να μείνει απέξω.

Πούρος:

Η υπηρεσία δεν έχει αντίρρηση να μπει και εγκαταστάτης;

Πρόεδρος:

Ναι.

  Ο κ. Τσάκωνας, Αντιδήμαρχος Δ/κών και Οικονομικών Υπηρεσιών, που παρίσταται στη συζήτηση του θέματος, παίρνοντας το λόγο, αναφέρει, μεταξύ άλλων: Υπό την προϋπόθεση, θεωρητικά, ότι η εταιρεία, που θα βάλει αυτά τα πράγματα, θα έχει Μηχανικό δικό της.  Που είθισται οι μεγάλες εταιρείες να έχουν δικό τους Μηχανικό.

Πρόεδρος:

Πάμε στο επόμενο, στην έβδομη παρατήρηση, που προτείνω να την κάνουμε δεκτή, το είδε ο Γιάννης Τσάκωνας εδώ με την επιτροπή, είναι το άρθρο 9 παρ. 1 για τις τέντες: η σκίαση των παραχωρημένων κοινόχρηστων χώρων: α.στην πρόσοψη των καταστημάτων επιτρέπεται να γίνεται με την τοποθέτηση κινητού προστεγάσματος τέντας στην όψη του κτιρίου σε ύψος τουλάχιστον 3 μέτρων από το έδαφος και χωρίς κατακόρυφα στηρίγματα, τηρώντας τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις.  Αυτό λέγαμε εμείς.  Κι έρχονται αυτοί και λένε: ή στη στέψη της πλάκας του καταστήματος.  Γιατί μερικά δεν είναι στα 3 μέτρα, είναι στα 2,90.

Ο κ. Τσάκωνας, Αντιδήμαρχος Δ/κών και Οικονομικών Υπηρεσιών, που παρίσταται στη συζήτηση του θέματος, παίρνοντας το λόγο, αναφέρει, μεταξύ άλλων: Υπάρχουν κτίρια στην πόλη, έχει διαπιστωθεί, τα οποία είναι στο 2,90, τα οποία έχουν νομιμοποιηθεί με τους νόμους των αυθαιρέτων, οπότε ο Δήμος, ας πούμε, θα πρέπει να λάβει όχι τα 3 μέτρα, το 2,90 ενός νομιμοποιημένου ακινήτου.

Πρόεδρος:

Και λέμε να το κάνουμε δεκτό αυτό, είναι μια πραγματική κατάσταση.

Νανόπουλος:

Ναι.

Πούρος:

Αρκεί να μένει μια ικανή κλήση για να φεύγουν τα νερά της βροχής, διότι 2,20 το φτάνει στην εξωτερική πλευρά, την τέντα, ο κανονισμός, αν ξεκινάνε από 2,90 έχει επαρκή κλήση.  Να μην είναι στα 2,50, για να φτάσει στα 2,20, τότε δε θα έχει.

Πρόεδρος:

Λοιπόν, αυτό δεκτό.  Το όγδοο είναι στο άρθρο 9 παρ. 1 για τις τέντες χρώματος.  Λέγαμε εμείς: τα σκιάδια ενός καταστήματος μπορούν να εφάπτονται μεταξύ τους και επιτρέπεται η συνένωσή τους.  Θα είναι κατασκευασμένα από ελαφρύ υλικό, ανοιχτού χρώματος, με διακριτικές επιγραφές κ.λπ., κ.λπ..  Και έρχονται αυτοί και λένε να σβήσουμε το «ανοιχτού χρώματος» και να βάλουμε «πρόσφορου για σκίαση χρώματος».  Εγώ δεν έχω αντίρρηση γι΄ αυτό, τι λέτε;

Νανόπουλος:

Καμία αντίρρηση.

Πρωτοπαππάς:

Είχαμε πει να διαλέξουμε 2 χρώματα, αν θυμάμαι καλά.

Ο κ. Τσάκωνας, Αντιδήμαρχος Δ/κών και Οικονομικών Υπηρεσιών, που παρίσταται στη συζήτηση του θέματος, παίρνοντας το λόγο, αναφέρει, μεταξύ άλλων: Η φοβία των καταστηματαρχών είναι στην περίπτωση που, όταν θα εφαρμοστεί η κανονιστική, γιατί οι περισσότεροι έχουν σκούρες τέντες, μήπως πάμε και τους ξηλώσουμε τις τέντες.

Νανόπουλος:

Αν δείτε τι έγινε στο Λουτράκι, που είναι όλα ομοιόμορφα, δεν είναι ωραίο.  Καλά είναι να υπάρχει και κάποια διαφορά του ενός καταστήματος από το άλλο.

Πρωτοπαππάς:

Να έχουμε 2, 3 χρώματα προτεινόμενα, ένα μπορντώ, ας πούμε, ένα μπλε, ένα μαύρο.

Πρόεδρος:

Πάμε, δεκτό. … Το επόμενο, … ένατη παρατήρηση είναι το ύψος της τέντας.  Λέγαμε εμείς: απαγορεύεται ρητά η προβολή των σκιαδίων εκτός της παραχωρούμενης επιφάνειας.- δηλαδή, μη μου βγάζει τέντα εκτός.  Ναι μεν είσαι στο όριο στα 3 μέτρα στο πεζοδρόμιο, αλλά μου έχεις βγάλει την τέντα στα 3,5-  Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να εξασφαλίζεται στην περίμετρο και σε όλη την επιφάνεια της παραχωρούμενης επιφάνειας το ελάχιστο ελεύθερο ύψος όδευσης πεζών ίσο με 2,20 απολύτως ελεύθερο από οποιοδήποτε εμπόδιο.  Αυτοί λένε το 2,20 να το κάνουν 2 μέτρα.  Όχι, διότι έτσι θα πάνε μετά, ζητάνε και παρακάτω, να το ενώσουν, να το κάνουν περίκλειστο.  Δε γίνεται δεκτό αυτό.  Πάμε στο δέκατο, είναι στο άρθρο 9 παρ. 2, οι ανεμοφράκτες: οι ανεμοφράκτες τοποθετούνται προαιρετικά εντός του χώρου κατάληψης σε πεζοδρόμους ή σε πεζοδρόμια, κατόπιν έγκρισης από τη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών, και ισχύουν τα παρακάτω.  Λένε να βάλουμε αντί «και ισχύουν», «σύμφωνα με».  Τι αλλάζει, εγώ δεν μπόρεσα να το καταλάβω, ας το κάνουμε δεκτό.  Αυτό, συγνώμη, δεν μπόρεσα να το καταλάβω.  Λέω να κάνουμε δεκτό, δεν αλλάζει κάτι, για μένα.  Πάμε στο επόμενο, συνεχίζει … : οι ανεμοφράκτες θα είναι ύψους έως 1,80.  Αυτοί ζητάνε 2.  Απορρίπτεται.  Είναι το ενδέκατο αυτό.  Στο δωδέκατο.

Μανωλάκης:

Να ρωτήσω κάτι; Γιατί το 2 με το 1,80, το έχουμε σαν όριο;  Έχουμε έναν αέρα, τα καταστήματα έχουν κόσμο.  Οι 20 πόντοι, αν έχει την ανοχή, θα μπορεί να κόψει τον αέρα μέσα και να μπορούν να δουλέψουν τα καταστήματα.  Αν έχει αέρα, δε θα μπορέσουν.  Το μεταβλητό να μπορεί να πάει, όχι να κατέβει η τέντα, το μεταβλητό να μπορεί να σηκωθεί τους 20 πόντους ακόμα.

Πρόεδρος:

Δε μιλάμε τώρα για την τέντα, μιλάμε για το φράκτη.

Μανωλάκης:

Αν υπάρχει αυτό.  Το 2 θα έρθει και θα κάνει εφαρμογή κοντά στο 2,20.  Εάν το κάνεις 1,80 αφήνεις μεγάλο κενό, άρα είναι άχρηστος κι ο φράκτης, δε θα κάνει κάτι έξω.

Πρόεδρος:

Όλα, παντού είναι 1,80 Δημήτρη.

Νανόπουλος:

Στο Ναύπλιο κ.λπ. είναι όλα χαμηλά, δεν είναι ψηλά.  Δε νομίζω ότι πρέπει να αυξήσουμε, να μην το αυξήσουμε.

Πρόεδρος:

Όχι.

Πρωτοπαππάς:

Κύριε Μανωλάκη, αν μου επιτρέπετε, στο τέλος θα γίνει το εξής: θα κατεβάσουν όλοι τις τέντες στο 2,20 και θα κλείσει και θα βάλουν κι «ερκοντίσιον», τα ξέρετε αυτά τώρα.

Πρόεδρος:

Δε γίνεται δεκτό.  Ειδικότερα, οι ανεμοφράκτες- συνεχίζει- τοποθετούνται επί του περιγράμματος του παραχωρημένου κοινόχρηστου χώρου- λέμε εμείς- με τρόπο που δεν τον περιφράσει πλήρως, δημιουργώντας περιχαρακωμένες περιοχές, μετατρέποντας τον κοινόχρηστο χώρο-  αυτό που λέγατε προηγουμένως- σε κλειστό ή ημίκλειστο χώρο, παρεμποδίζοντας την ελεύθερη κυκλοφορία.  Αυτοί θέλουνε να το βγάλουμε αυτό.  Δε βγαίνει.  Και συνεχίζει και παρακάτω: «την ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών», λένε να προσθέσουμε «έξωθεν των παραχωρημένων κοινόχρηστων χώρων».  Δε βγαίνει, δεν αλλάζει, όπως έχει η διάταξη, που έχει περάσει από εδώ.  Πάμε στην παρ. 5: απαγορεύεται η συνένωση ανεμοφρακτών με άλλες κατασκευές (τέντες κ.λπ.), με σκοπό τη δημιουργία περίκλειστου χώρου.  Το ξαναλέει εδώ.  Και λένε αυτοί, προτεινόμενη τροποποίηση, να αφαιρεθεί «με σκοπό τη δημιουργία».  Όχι, θα παραμείνει όπως έχει.  Γιατί καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει μετά.  Το επόμενο, στο 9.5 για το φωτισμό: να αποκλείονται φωτισμοί- λέμε εμείς- φθορίου λευκού και έντονου φωτός, που μπορεί να προκαλούν όχληση.  Και προτείνουν να αφαιρεθεί το «φθορίου λευκού κ.λπ.».  Εγώ δεν έχω αντίρρηση, γιατί να το λέμε.  Αρκεί να μην ενοχλεί.

Πρωτοπαππάς:

Αυτό ήτανε μία προσθήκη που ήταν κι από εμάς και τη θυμάμαι.  Καταρχάς, εκτός από κάποιο σουβλατζίδικο, όλοι οι άλλοι δεν έχουνε φως.  Έχουν χαμηλό φωτισμό, led, κρυφά κ.λπ..  Όλα τα μπαρ έτσι είναι, τα περισσότερα.  Απλά ο φωτισμός ο λευκός είναι προβληματικός και για τους πελάτες, αλλά και για την αισθητική της πόλης.  Τότε, έτσι κάναμε την παρέμβαση και συμφωνήσαμε.  Δεν καταλαβαίνω, για ένα, δύο μαγαζιά, που μπορεί να θέλουν αυτό το φως.  Υπάρχουνε και led, που αυτή τη στιγμή μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις, να μην έχεις αυτό το πρόβλημα.  Λοιπόν, αυτοί που είναι να βάλουν ένα λευκό φως, μήπως θα μας ρωτήσουν, σε τελική ανάλυση;  Να το πούμε κι έτσι.  Εμείς το βάλαμε για λόγους αισθητικής της πόλης και πιστεύω πρέπει να το κρατήσουμε. 

Πρόεδρος:

Τώρα να το κάνουμε δεκτό, τι να κάνουμε;

Πρωτοπαππάς:

Εγώ λέω να κρατήσουμε όπως το είχαμε εμείς.  Δεν έχει κάποιο νόημα αυτό.

Πρόεδρος:

Όπως το είχαμε πει;  Κι αυτό που λένε όμως, το ακούω…  Τι λέτε;

Πρωτοπαππάς:

Τι, θα κρεμάμε τα φωτάκια που ήταν στο πάρκο, τα παλιά, με μια λάμπα;  Δηλαδή, αυτά τα πράγματα δε γίνονται.  Φανταστείτε στην πλατεία, να σας κατεβάσουνε πέντε γλόμπους, όπως γινότανε παλιά, και να κάνουμε κι ένα πάλκο με τη ρεμπέτικη κομπανία θα είμαστε μια χαρά.  Δεν είναι αισθητική αυτή.

Πούρος:

Εδώ μπήκε αυτός ο όρος, πιστεύω, υπό την έννοια να μην προκαλεί όχληση, άρα πού πάμε;  Πάμε στην ένταση του φωτισμού.  Ποιος θα τη μετράει την ένταση του φωτισμού;  Δηλαδή και ροζ να βάλεις και κόκκινο να βάλεις, το θέμα είναι πόσο έντονο θα είναι, αν είναι ενοχλητικό στο μάτι ή όχι.  Όχι μόνο να είναι λευκό ή έντονο ή οτιδήποτε άλλο.  Άρα την ένταση του φωτός κάποιος πρέπει να τη μετρήσει.  Αν δε την μετρήσει, και να μη μπει…

Πρόεδρος;

Και ποιο είναι το αρμόδιο όργανο για να τη μετρήσει;

Πούρος;

Έλα ντε.  Και ποιος έχει όργανο.

Μανωλάκης:

Θα μπορούμε να ορίσουμε τον τύπο φωτισμού, που για να μην έχουμε και τη φωτορύπανση γενικώς, άρα πάμε σε 3 χιλιάδες ή σε 2 χιλιάδες Κ, και ορίζουμε έναν τύπο φωτισμού για όλα τα καταστήματα στους εξωτερικούς χώρους.  Θα προσαρμοστούν πάνω σ΄ αυτό.  Το να αλλάξουνε 2 λεντοταινίες ή 2 λάμπες led, εδώ θα αλλάξουν το μισό μαγαζί, οι 2 λάμπες μας πειράξανε;

Προέδρος:

Τι προτείνετε;  Να μην το αλλάξουμε;

Μανωλάκης:

Σε σταθερό φωτισμό, όλοι.

Πρόεδρος:

Όπως είναι τώρα; … Ναι ή όχι; Τροποποιούμε ή όχι;

Μανωλάκης:

3 χιλιάδες Κ και νομίζω ότι είναι ενιαίο παντού.

Πρωτοπαππάς:

Αυτή η προσθήκη που προτείνει ο κ. Μανωλάκης είναι στη σωστή κατεύθυνση.  3 χιλιάδες Κ είναι η ένταση του φωτισμού, είναι το θερμόν, ο θερμός φωτισμός, προς το θερμό, δεν είναι δηλαδή ο ψυχρός, που πάει στα νοσοκομεία.  Δηλαδή αν θες να βάλεις 5 χιλιάδες Κ, νομίζεις ότι είσαι σε νοσοκομείο.

Πρόεδρος:

Τι να γράψουμε; Πώς το λένε; Τι θα γράψουμε;

Πρωτοπαππάς:

Μέσα στις προδιαγραφές της υπηρεσίας να υπάρχει φωτιστικό 3 χιλιάδες Κ.  Έτσι ακριβώς να το περιγράψουμε.  Μέχρι τρεις χιλιάδες, μέχρι.

Προέδρος:

Μέχρι 3.000 Κ.  Το «φθορίου λευκού και έντονου» σβήνει;  Σβήνει και βάζουμε αυτό.  Λέγαμε εμείς, ρωτάω για να την αποτυπώσουμε, το βράδυ να είμαστε πιο ξεκάθαροι, λέγαμε εμείς: να αποκλείονται φωτισμοί φθορίου λευκού και έντονου φωτός, που μπορεί να προκαλούν όχληση.  Και αυτοί λένε να διαγραφούν.  Να διαγραφούν, αλλά να λέμε μέσα «μέχρι 3.000 Κ»;  Αυτό; Εντάξει.

Πούρος:

Και σταθερού φωτισμού να μπει όμως.  Έως 3.000 Κ σταθερού φωτισμού.

Πρόεδρος:

Λοιπόν, δεν υπάρχει κάτι άλλο συνάδελφοι, τα άλλα θα τα αποτυπώσουν σήμερα και θα τα πάρετε και το βράδυ.

Ο κ. Τσάκωνας, Αντιδήμαρχος Δ/κών και Οικονομικών Υπηρεσιών, που παρίσταται στη συζήτηση του θέματος, παίρνοντας το λόγο, αναφέρει, μεταξύ άλλων:  Δήμαρχε, συγνώμη, είναι και μια παρατήρηση, που έχουν κάνει λίγο παραπάνω, που λέει ο σκελετός τους να είναι κατασκευασμένος από ελαφρύ υλικό, όπως προφίλ αλουμινίου… είναι στο ύψος των αεροφρακτών ακριβώς από κάτω, μας το έθεσαν ως προσθήκη τελευταία στιγμή.  Ο σκελετός τους να είναι κατασκευασμένος από ελαφρύ υλικό, όπως προφίλ αλουμινίου.  Αυτοί θέλουν, για να αποφύγουμε αυτά τα, τις εγκαταστάσεις με σιδεριές, με κάτι νάυλον, για να είναι ομοιόμορφα, να είναι μόνο από προφίλ αλουμινίου.  Αυτό προτείνουν οι καταστηματάρχες.

Πρόεδρος:

Πού είναι αυτό;  Δεν το είδα εγώ.

Μανωλάκης:

Αυτός είναι πολύ σωστός ο όρος, πολύ σωστός ο όρος.  Εάν δεν είναι πιστοποιημένος ανεμοφράκτης, να μη μπορεί να τοποθετείται.  Πιστοποιημένος από εταιρεία και όχι από κατασκευή.  Έρχεται ένας εκεί, κατασκευάζει, καρφώνει δύο πλάκες, δύο σίδερα, μια ηλεκτροκόλληση.  Πιστοποιημένος φράκτης.

Πρόεδρος:

Αυτό δεν το έχουνε προτείνει όμως εδώ.

Ο κ. Τσάκωνας, Αντιδήμαρχος Δ/κών και Οικονομικών Υπηρεσιών, που παρίσταται στη συζήτηση του θέματος, παίρνοντας το λόγο, αναφέρει, μεταξύ άλλων: Αυτό μας το έθεσαν ως προσθήκη τελευταία στιγμή.

Πρόεδρος:

Τι κάνουμε τώρα εδώ;

Μανωλάκης:

Ο κάθε φράκτης να είναι πιστοποιημένος από εταιρεία και όχι κατασκευή, πήρα εγώ και κάνω σίδερο, ηλεκτροκόλληση…

Πρόεδρος:

Αυτό δεν το έχουμε μέσα;  Είναι δυνατόν, έτσι;

Μανωλάκης:

Το έθεσε ο Γιάννης.

Ο κ. Τσάκωνας, Αντιδήμαρχος Δ/κών και Οικονομικών Υπηρεσιών, που παρίσταται στη συζήτηση του θέματος, παίρνοντας το λόγο, αναφέρει, μεταξύ άλλων: Λέει ότι: ο σκελετός τους να είναι κατασκευασμένος από ελαφρύ υλικό, όπως προφίλ αλουμινίου ηλεκτροστατικά βαμμένα.  Αυτοί δε θέλουνε το «όπως προφίλ», θέλουνε «από προφίλ αλουμινίου».

Πρόεδρος:

Τι λέτε; Νανόπουλος, Πρωτοπαππάς τι λέτε;

Πρωτοπαππάς:

Δεν έχουμε αντίρρηση γι΄ αυτό.

Πρόεδρος:

Να σβηστεί η λέξη «όπως».

Νανόπουλος:

Το πιστοποιημένο, που λέει ο Δημήτρης, δε νομίζω ότι υπάρχει εταιρεία που πιστοποιεί την εγκατάσταση.  Πιστοποιεί το υλικό, αλλά το υλικό μπορεί να είναι για πολλές χρήσεις και για τη συγκεκριμένη να μην κάνει.  Δηλαδή, άμα την πάρει ο αέρας την κατασκευή, θα έχουμε μπελά.

Μανωλάκης:

Όλα αυτά που είναι στην αγορά, είναι πιστοποιημένα αυτή τη στιγμή, εκτός από μερικές…

Νανόπουλος:

Τα υλικά, τα υλικά, όχι η εγκατάσταση, τα υλικά.

Μανωλάκης:

Τα τζάμια είναι συγκεκριμένα προφίλ.

Πρόεδρος:

Για πείτε, να το κλείσουμε παιδιά, δεν έχω αντίρρηση, ό,τι πείτε.

Πρωτοπαππάς:

Ας βάλουμε να είναι και βαρέως τύπου για να καλυπτόμαστε κι εμείς.

Πρόεδρος:

Ο σκελετός τους να είναι κατασκευασμένος από ελαφρύ υλικό βαρέως τύπου;  Δεν πάει αυτό.

Μανωλάκης:

… αυτά είναι έτοιμα, προκατασκευασμένα, από διάφορες εταιρείες, που αντιπροσωπεύει… τα έχουν έτοιμα.  Είναι πιστοποιημένα από τις εταιρείες τους.  Ανεμοφράκτης, 1,80, σπαστός.  Να είναι τυποποιημένοι και έτοιμοι.  Όχι κατασκευές πρόχειρες, που στήνει ο καθένας με ένα σκεπάρνι μες στην πόλη.

Πρόεδρος:

Πώς να το γράψουμε;  Ο σκελετός τους να είναι κατασκευασμένος- λέει η δική μας η διάταξη- από ελαφρύ υλικό, όπως προφίλ αλουμινίου.  Σβήνουμε το «όπως»;

Ο κ. Τσάκωνας, Αντιδήμαρχος Δ/κών και Οικονομικών Υπηρεσιών, που παρίσταται στη συζήτηση του θέματος, παίρνοντας το λόγο, αναφέρει, μεταξύ άλλων: Να είναι κατασκευασμένος από προφίλ αλουμινίου.

Πρόεδρος:

Από προφίλ αλουμινίου.  Κι άμα θέλει ένας να βάλει από ξύλο, του λέμε όχι;

Πρωτοπαππάς:

Εμείς λέμε όχι.  Δε μπορούμε να έχουμε πολλά και διαφορετικά υλικά, το είχαμε πει και την προηγούμενη φορά.  Ένα προφίλ αλουμινίου, ακριβώς.  Και μάλιστα είχαμε πει και τα κρύσταλλα να είναι «σεκιούρ» μη σκοτωθεί κανένας άνθρωπος.  Το γράφει το «σεκιούρ», κάπου το είχαμε γράψει.

Πρόεδρος:

Κάπου το λέει αυτό, αλλά δεν το προτείνουν εδώ αυτό για αλλαγή όμως.  Κάπου προτείνεται μέσα, από την απόφαση που έχουμε πάρει, όχι τώρα.  Λοιπόν, τελειώσαμε, το βράδυ τα υπόλοιπα.  Ομόφωνα;

Πρωτοπαππάς:

Εγώ θα επιφυλαχθώ για το θέμα του δαπέδου και για κάποια άλλα θέματα να τα δω καλύτερα.

  Η Δημοτική Επιτροπή, κατόπιν διαλογικής συζήτησης και λαμβάνοντας υπόψη την εισήγηση του Προέδρου, τις διατάξεις του άρθρου 72 του Ν.3852/2010 όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει, τις διατάξεις του Ν.3463/2006, όπως ισχύει, τις διατάξεις του Ν.4555/2018, όπως ισχύει, τις διατάξεις του άρθρου 9 «Αρμοδιότητες δημοτικής επιτροπής – Προσθήκη άρθρου 74Α στον ν. 3852/2010» του Ν. 5056/2023, όπως ισχύει, τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 74Α του ν. 3852/10, (ΦΕΚ87/Α΄/07.06.2010), όπως προστέθηκε με το άρθρο 9 του Ν. 5056/2023 (ΦΕΚ 163/06.10.2023 τεύχος Α’) «…1. Από την αυτοδιοίκητή περίοδο που άρχεται την 1η.1.2024 όπου στην κείμενη νομοθεσία γίνεται αναφορά ή παραπομπή στην οικονομική επιτροπή, την επιτροπή ποιότητας ζωής και την εκτελεστική επιτροπή των δήμων, καθώς και στις αρμοδιότητες αυτών, εφεξής νοείται η δημοτική επιτροπή, η οποία ασκεί τις αρμοδιότητες αυτές», καθώς και κάθε άλλη ισχύουσα, σχετική, νομοθετική διάταξη,έστω κι αν δεν αναφέρεται ρητά παραπάνω

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ

(με επιφύλαξη του κ. Δημήτριου Πρωτοπαππά ως εξής: «Εγώ θα επιφυλαχθώ για το θέμα του δαπέδου και για κάποια άλλα θέματα να τα δω καλύτερα.»)

  Εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο την τροποποίηση συγκεκριμένων άρθρων του Κανονισμού χρήσης παραχωρούμενων κοινόχρηστων χώρων για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και τοποθέτηση εμπορευμάτων, τοποθέτηση υλικών για εκτέλεση οικοδομικών εργασιών, ως εξής:

ΑΡΘΡΟ 6: ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

ΑΠΟ:

  • Θα υπάρχει δυνατότητα στα πεζοδρόμια, να παραχωρηθεί η χρήση κοινόχρηστου χώρου για τραπεζοκαθίσματα είτε στην πρόσοψη του καταστήματος είτε στην εξωτερική πλευρά του πεζοδρομίου και σε απόσταση 0,50μ. από την εξωτερική ακμή του κρασπέδου προς το οδόστρωμα, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των καθήμενων πελατών, κατόπιν έγκρισης της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών, ανάλογα με τη διαμόρφωση  του πεζοδρομίου και τα χαρακτηριστικά της περιοχής (εμπορικές δραστηριότητες, είσοδοι κατοικιών κ.λ.π. ) και λαμβάνοντας υπόψη την ομοιομορφία της παραχώρησης του κοινοχρήστου χώρου ανά οικοδομικό τετράγωνο και πάντα με την προϋπόθεση ότι παραμένει ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών τουλάχιστον 1,50μ ανά περίπτωση.

ΣΕ:

  • Θα υπάρχει δυνατότητα στα πεζοδρόμια και μόνο από μία πλευρά για το σύνολο των καταστημάτων επί του συγκεκριμένου πεζοδρομίου, να παραχωρηθεί η χρήση κοινόχρηστου χώρου για τραπεζοκαθίσματα είτε στην πρόσοψη του καταστήματος είτε στην εξωτερική πλευρά του πεζοδρομίου και σε απόσταση 0,50μ. από την εξωτερική ακμή του κρασπέδου προς το οδόστρωμα, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των καθήμενων πελατών, κατόπιν έγκρισης της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών, ανάλογα με τη διαμόρφωση  του πεζοδρομίου και τα χαρακτηριστικά της περιοχής (εμπορικές δραστηριότητες, είσοδοι κατοικιών κ.λ.π. ) και λαμβάνοντας υπόψη την ομοιομορφία της παραχώρησης του κοινοχρήστου χώρου ανά οικοδομικό τετράγωνο και πάντα με την προϋπόθεση ότι παραμένει ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών τουλάχιστον 1,50μ ανά περίπτωση.

Παρ.

«Στον παραχωρούμενο κοινόχρηστο χώρο δεν επιτρέπεται:»

ΑΠΟ:

  • η κάλυψη του δαπέδου του Κ.Χ. με οιοδήποτε πρόσθετο υλικό ή η αλλοίωση της υφιστάμενης δαπεδόστρωσης.

ΣΕ:

  • η κάλυψη του δαπέδου του Κ.Χ. με οιοδήποτε πρόσθετο υλικό ή η αλλοίωση της υφιστάμενης δαπεδόστρωσης. Εξαιρείται η κάλυψη του δαπέδου σε πεζόδρομους και πλατείες με λυόμενου μη μόνιμου δαπέδου με μέγιστο ύψος έως 10cm  το οποίο θα αποσυναρμολογείται με ευθύνη του καταστήματος σε περίπτωση ανάγκης ή για την πρόσβαση (συντήρηση ή κατασκευή) τυχών υποκείμενων δικτύων κοινής ωφέλειας, ή εργασιών του Δήμου.

ΑΡΘΡΟ 7: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ – ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΡΑΠΕΖΟΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

7.1 Πεζοδρόμια

ΑΠΟ:

1.Στα πεζοδρόμια εξασφαλίζεται ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, με πλάτος τουλάχιστον 1,50 μέτρων (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου) ελεύθερη από κάθε είδους εμπόδια.

ΣΕ:

1. Στα πεζοδρόμια εξασφαλίζεται ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, με πλάτος τουλάχιστον 1,50 μέτρων (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου σύμφωνα με το άρθρο 6 της υπ΄αρίθμ.

ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/124964/1561/2022) ελεύθερη από κάθε είδους εμπόδια.

ΑΡΘΡΟ 8:  ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΑΣ

8.1 Χορήγηση αδείας για 1η  φορά

ΑΠΟ: 

 Η αίτηση του ενδιαφερόμενου θα συνοδεύεται από:

1. Τοπογραφική αποτύπωση υπογεγραμμένη από μηχανικό, στο οποίο να απεικονίζεται η ακριβής θέση του καταστήματος, οι είσοδοι και τα παράθυρα των όμορων καταστημάτων ή κατοικιών, το πλάτος της πρόσοψής του και ο περιβάλλων χώρος (πλάτος πεζοδρομίου ή πεζόδρομου ή χώρος πλατείας, πλάτος οδού) , η  διάταξη  και o αριθμός τραπεζοκαθισμάτων, οι διάδρομοι, ο υπάρχον αστικός/ οδικός εξοπλισμός του κ.χ., οι τυχόν υπάρχουσες ράμπες, ο οδηγός τυφλών, και λοιπά στοιχεία αστικού-οδικού εξοπλισμού καθώς και οι  θέσεις-διαστάσεις των επιτρεπόμενων στοιχείων επαγγελματικού/εμπορικού εξοπλισμού  που θα τοποθετηθούν στον αιτούμενο προς παραχώρηση χώρο, με αναγραφόμενες τις συντεταγμένες του προτεινομένου χώρου. Σε περίπτωση που εντός ή πλησίον του αιτούμενου κοινόχρηστου χώρου υφίστανται δέντρα ή στοιχεία του αστικού εξοπλισμού (κάδοι απορριμμάτων, κιγκλιδωμάτων, παγκάκια, στύλοι) θα πρέπει επίσης να απεικονίζονται στο τοπογραφικό.

ΣΕ:

Η αίτηση του ενδιαφερόμενου θα συνοδεύεται από:

Τοπογραφική αποτύπωση υπογεγραμμένη από μηχανικό, στο οποίο να απεικονίζεται η ακριβής θέση του καταστήματος, το πλάτος της πρόσοψής του και ο περιβάλλων χώρος (πλάτος πεζοδρομίου ή πεζόδρομου ή χώρος πλατείας, πλάτος οδού) , η  διάταξη  και o αριθμός τραπεζοκαθισμάτων, οι διάδρομοι, ο υπάρχον αστικός/ οδικός εξοπλισμός του κ.χ., οι τυχόν υπάρχουσες ράμπες, ο οδηγός τυφλών, και λοιπά στοιχεία αστικού-οδικού εξοπλισμού καθώς και οι  θέσεις-διαστάσεις των επιτρεπόμενων στοιχείων επαγγελματικού/εμπορικού εξοπλισμού  που θα τοποθετηθούν στον αιτούμενο προς παραχώρηση χώρο. Στην περίπτωση των πεζοδρόμων θα αναγράφονται και οι συντεταγμένες του χώρου (ΕΓΣΑ ΄87). (ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/124964/1561) .

Παρ.

«Χορήγηση γνωμοδότησης από την τεχνική υπηρεσία τοποθέτησης σκιαδιών και λοιπών λειτουργικών ή διακοσμητικών στοιχείων σε κοινόχρηστους χώρους που έχουν παραχωρηθεί για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων.»

ΑΠΟ:

  • βεβαίωση μηχανικού για την επαρκή στήριξη των μη μόνιμων ανεμοφρακτών-ομπρελών επί του δαπέδου των κοινοχρήστων χώρων στην περίπτωση που γίνει αποδεκτή η δυνατότητα της στερέωσης.

ΣΕ:

- βεβαίωση μηχανικού  ή εγκαταστάτη κατασκευαστή για την επαρκή στήριξη των μη μόνιμων ανεμοφρακτών-ομπρελών επί του δαπέδου των κοινοχρήστων χώρων στην περίπτωση που γίνει αποδεκτή η δυνατότητα της στερέωσης.

9.1 Σκιάδια ( τέντες-ομπρέλες)

Η σκίαση των παραχωρημένων κοινόχρηστων χώρων:

ΑΠΟ:

Α) στην πρόσοψη των καταστημάτων επιτρέπεται να  γίνεται με την τοποθέτηση κινητού προστεγάσματος (τέντας), στην όψη του κτιρίου σε ύψος τουλάχιστον 3,00 μ από το έδαφος  και  χωρίς κατακόρυφα στηρίγματα τηρώντας τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις. 

ΣΕ:

Α) στην πρόσοψη των καταστημάτων επιτρέπεται να  γίνεται με την τοποθέτηση κινητού προστεγάσματος (τέντας), στην όψη του κτιρίου σε ύψος τουλάχιστον 3,00 μ από το έδαφος, ή στη στέψη της πλάκας του καταστήματος, και  χωρίς κατακόρυφα στηρίγματα τηρώντας τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις.

Β)

ΑΠΟ:

  • Τα σκιάδια ενός καταστήματος μπορούν να εφάπτονται μεταξύ τους και επιτρέπεται η συνένωσή τους . Θα είναι κατασκευασμένα από ελαφρύ υλικό, ανοιχτού χρώματος, με διακριτικές επιγραφές. Δεν επιτρέπεται να στερεώνονται κατά τρόπο που εμποδίζουν την κόμη των δένδρων.

ΣΕ:

  • Τα σκιάδια ενός καταστήματος μπορούν να εφάπτονται μεταξύ τους και επιτρέπεται η συνένωσή τους . Θα είναι κατασκευασμένα από ελαφρύ υλικό, πρόσφορου για σκίαση χρώματος, με διακριτικές επιγραφές. Δεν επιτρέπεται να στερεώνονται κατά τρόπο που εμποδίζουν την κόμη των δένδρων.

9.2 Ανεμοφράκτες

ΑΠΟ:

Οι ανεμοφράκτες τοποθετούνται προαιρετικά εντός του χώρου κατάληψης σε  πεζοδρόμους ή σε πεζοδρόμια κατόπιν έγκρισης από τη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών και ισχύουν τα παρακάτω:

ΣΕ:

Οι ανεμοφράκτες τοποθετούνται προαιρετικά εντός του χώρου κατάληψης σε  πεζοδρόμους ή σε πεζοδρόμια κατόπιν έγκρισης από τη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών σύμφωνα με τα παρακάτω:

ΑΠΟ:

1.         ο σκελετός τους να είναι κατασκευασμένος από ελαφρύ υλικό όπως προφίλ αλουμινίου, ηλεκτροστατικά βαμμένο ανάλογα με την πρόσοψη του καταστήματος, χρώματος γκρι-μαύρου.

ΣΕ:

1. ο σκελετός τους να είναι κατασκευασμένος από προφίλ αλουμινίου, ηλεκτροστατικά βαμμένο ανάλογα με την πρόσοψη του καταστήματος, χρώματος γκρι-μαύρου.

9.5 Φωτισμός

ΑΠΟ:

Δεν επιτρέπεται η αυθαίρετη εναέρια διέλευση καλωδίων, ο έντονος φωτισμός και η σύνδεση με το δημοτικό φωτισμό.

Επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση, η επέκταση ηλεκτρικής εγκατάστασης, υπέργεια ή υπόγεια, καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (ΚΥΕ) για την ηλεκτροδότηση κοινοχρήστων χώρων που τους έχουν παραχωρηθεί για χρήση. Η εγκατάσταση πραγματοποιείται βάσει μελέτης συνταχθείσας από μηχανικό αντίστοιχής ειδικότητας, εγκρίνεται από την αρμόδια υπηρεσία του οικείου δήμου και πραγματοποιείται από αδειούχο ηλεκτρολόγο εγκαταστάτη, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 101195/17.9.2021 απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Β’ 4654) και το εκάστοτε ισχύον πρότυπο του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποίησης (ΕΛΟΤ) για τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις.  Να αποκλείονται φωτισμοί φθορίου, λευκού και έντονου φωτός που μπορεί να προκαλούν όχληση.

ΣΕ:

Δεν επιτρέπεται η αυθαίρετη εναέρια διέλευση καλωδίων, ο έντονος φωτισμός και η σύνδεση με το δημοτικό φωτισμό.

Επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση, η επέκταση ηλεκτρικής εγκατάστασης, υπέργεια ή υπόγεια, καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (ΚΥΕ) για την ηλεκτροδότηση κοινοχρήστων χώρων που τους έχουν παραχωρηθεί για χρήση. Η εγκατάσταση πραγματοποιείται βάσει μελέτης συνταχθείσας από μηχανικό αντίστοιχής ειδικότητας, εγκρίνεται από την αρμόδια υπηρεσία του οικείου δήμου και πραγματοποιείται από αδειούχο ηλεκτρολόγο εγκαταστάτη, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 101195/17.9.2021 απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Β’ 4654) και το εκάστοτε ισχύον πρότυπο του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποίησης (ΕΛΟΤ) για τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις.  Να αποκλείονται φωτισμοί που μπορεί να προκαλούν όχληση και που υπερβαίνουν τα 3.000Κ.

ΑΡΘΡΟ 13: ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

ΑΠΟ:

7.Οι φορείς εκμετάλλευσης οφείλουν να εναρμονιστούν με τις προδιαγραφές και τους κανόνες του παρόντος εντός προθεσμίας 2 μηνών από την έγκριση της παρούσας.

ΣΕ:

7.Οι φορείς εκμετάλλευσης οφείλουν να εναρμονιστούν με τις προδιαγραφές και τους κανόνες του παρόντος από την έγκριση της παρούσας.

  Κατά τα λοιπά ισχύει ο Κανονισμός χρήσης παραχωρούμενων κοινόχρηστων χώρων για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και τοποθέτηση εμπορευμάτων, τοποθέτηση υλικών για εκτέλεση οικοδομικών εργασιών, όπως ψηφίστηκε με την υπ΄ αριθ. 587/2024 (ΑΔΑ: ΨΣΠΧΩΛ7-Θ78) απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Κορινθίων περί τροποποίησης της υπ΄ αριθ. 419/2024 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου περί έγκρισης Κανονισμού Κοινοχρήστων Χώρων, που νομιμοποιήθηκε με την υπ΄ αριθ. πρωτ. 85796/22-11-2024 (ΑΔΑ: 6ΔΧΤΟΡ1Φ-8ΩΠ) απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, και ισχύει.

Αφού έγιvε η σύvταξη τoυ αvωτέρω πρακτικoύ υπoγράφεται όπως o Νόμoς oρίζει.

Η αvωτέρω απόφαση έλαβε αύξοντα αριθμό 13/189/2025.-

Ακριβές απόσπασμα

Κόρινθος, 26-3-2025

Ο Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΤΑΥΡΕΛΗΣ

Απόφαση Δημοτικής Επιτροπής με αριθμό 13/189/2025 περί αιτήματος καταστηματαρχών για κανονιστική απόφαση κατάληψης κοινοχρήστων χώρων

Εκδηλώσεις

Σελίδες

Κατηγορίες